Copyrights @ Journal 2014 - Designed By Templateism - SEO Plugin by MyBloggerLab

, , , , , , , , ,

Jak się malować gdy masz suche skórki?

Share
Wiem, że kobiety mają problem z doborem podkładu. A to kolor nie taki, a to rodzaj nieodpowiedni.

Ja mam inny problem. A w zasadzie miewam od czasu do czasu, np zimą, lub gdy jestem zaziębiona i wycieram nos tysiąc razy dziennie. Wtedy znienacka pojawiają się ONE. Atakują i nie biorą jeńców.

Nie, nie pryszcze.

To te koszmarne, suche SKÓRKI.




Jeśli masz tak jak ja skłonność do suchych skórek wiesz jak to jest. Ulubiony podkład nagle podkreśla te szkaradztwa. Twarz zamiast gładkiej i nieskazitelnej powierzchni, przypomina tarkę oblepioną ciastem. A fuj.

Skórki potrafią być podstępne. Udają, że ich nie ma. Nawet po peelingu i maseczce, po toniku i kremie, pojawiaj się znienacka gdy wychodzisz na spotkanie i musisz zrobić szybki makijaż, a potem jest już za mało czasu na poprawki. Chodzę po mieście z taką twarzą ( brrrr)


Jak sobie z nimi radzić?


Pij wodę.

Jedz zdrowo ( to oczywiste), ale oliwa i ryby czy orzechy bardzo pomagają ( chodzi o te zdrowe kwasy, wszelkie omega).

Nie śpij w przegrzanym pomieszczeniu.

Myj buzię kosmetykiem bez SLS lub olejkiem.

Złuszczaj i złuszczaj, byle delikatnie. Kremy złuszczające na noc, delikatne peelingi, szczoteczki myjące ( takie jak Clarisonic, Mary Kay, Philips), maseczki peelingujące byle nie przesadzić

Nawilżaj : maski, kremy, tonik. Najlepiej sprawdzone i z dobrym składem ( ja unikam parafiny i oleji mineralnych i u mnie to się sprawdza).


Jak się malować gdy nadal masz suche skórki?


Nie panikuj. Nie trzyj, nie zdzieraj.

Delikatnie nałóż dobrą, nawilżającą bazę.

Odstaw kosmetyki mineralne, podkreślą je bez litości.

Unikaj kosmetyków z talkiem.

Chwilę przed makijażem nałóż bogaty, treściwy krem nawilżając, delikatnie zetrzyj nadmiar.

W najsuchszym, najbardziej łuszczącym się miejscu nałóż podkład zmieszany z kremem nawilżającym, na resztę twarzy tylko podkład

Odstaw pędzel flat top, pocierając twarz podniesiesz tylko suche łuski i będą bardziej widoczne

Wklepuj miejsce po miejscu, dociskając podkład delikatnie dłonią, płaskim pędzlem, gąbeczką.

Puder wyierz z silikonem, nie pocieraj i nakładaj bardzo oszczędnie omijając najbardziej suche miejsce

Na koniec użyj mgiełki, która wygładzi, nawilży i połączy wszystko ze skórą


 Co radzą wizażyści?

Ania Orłowska radzi aplikować podkład palcami, delikatnie, bez tarcia i wybierać bogate  podkłady na bazie olejów.

Sergiusz Osmański ( Sephora)radzi korzystać z zielonej bazy by ukryć zaczerwienienia po peelingu i wybierać, lekki, nawilżający płynny podklad, ktory nie jest pudrowany tylko wciskany przez chusteczkę matujacą

Bobbi Brown wybiera kremowe, odżywcze podkłady i radzi je aplikować delikatnie dociskając miejsce po miejscu.

Staszek Doliński ( Make Up For Ever) też poleca nawilżające podkłady takie jak Liquid Lift Foundtation MUFE i HD Elixir do stosowania na podkład w najbardziej suchych miejscach.


Moje sprawdzone kosmetyki na suche miejsca:





baza:

MAC  Prep+Prime Ntural Radiance Visage

AA Ultra Nawilżanie Starter nawiżający pod makijaż

podkłady:

Max Factor Whipped Creme Foundation

Rimmel Match Perection Crem Gel Foundation

YSL Youth Liberator Serum Foundation

Lumene Hydra Drops Moisturizing Foundation

Rimmel Wake me up Foundation

Zakończenie

puder z silikonem

MAC Fix+ Skin Refresher mgiełka

pędzel Make Up For Ever nr 108 Straight (sephora.pl)


Jaki wy macie na ten problem z suchymi miejscami sposób?

33 komentarze:

  1. ja przzez pewien czas mialam strszne problemy ze suchymi skorkami na nosie kazdy podklad strasznie je podkreslal...postawilam na zdzieranie i dobre nawilzenie i problem znikl:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak naprawdę jeżeli chodzi o flat topu bądź małe zbite kabuki wcale nie musimy ich odstawiać. Większość ludzi po prostu używa ich w nie odpowiedni sposób. Prawda jest taka, że zarówno pędzlem typu flat top jak i kabuki podkład powinno się stemplować po uprzednim delikatnym nasieniu produktu na pędzel poprzez delikatne dotykanie produktu włosiem. Potem, jeżeli pozostały delikatne nie równości (aczkolwiek przy odrobinie wprawy nie powinny) podkład można delikatnie wklepać opuszkami palcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yasminella, błagam... palców!

      Usuń
    2. No i źle wybrałam, a siedziałam nad tym z 5 minut i się zastanawiałam. Może tym razem zapamiętam. :)

      Usuń
  3. Miewam czasem suche skórki, ale zazwyczaj wystarczy dobre nawilżenie przed makijażem oraz nałożenie podkładu gąbeczką, metodą stempelkową i jest ok.

    OdpowiedzUsuń
  4. Żelowy Rimmel w słoiczku był świetny. :(
    Ja mam cerę tłustą, ale przez kurację kwasami ostatnio walczę z suchymi skórkami i znam ten ból. :( Zdecydowanie nakładanie podkładu za pomocą dłoni i bardziej tłusty krem jako baza się sprawdza. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skorki to moja zmora ..
    Z Twoich propozycji absolutnie wykluczam Rimmela podklady bo wysuszaja jeszcze bardziej :-( obecnie najlepiej w tej roli spelnia sie healthy mix bourjois.Dodatkowo odlrylam swietny nawilzajacy krem na noc,ktory pomaga mi w tej nierownej walce z sucha armia;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam je tylko czasami , po retinoidach. U mnie sprawdza się maść z witaminą A, oczywiście ta bez parafiny.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakże aktualny to dla mnie temat!

    I jakże trafne spostrzeżenia "Skórki potrafią być podstępne. Udają, że ich nie ma.". No i właśnie: ujawniają się, cholery jedne, akurat wtedy, kiedy człowiek niczego się nie spodziewa. Podstępność i sadyzm w czystej postaci. ;/

    OdpowiedzUsuń
  8. ja przede wszystkim dobrze nawilżam skórę, a jak mam kiepski dzień i ryzyko pojawienia się suchych skórek jest większy niż na ogół, uzywam delikatniejszego, lekkiego, najlepiej nawilżającego podkładu.. nakładam zawsze beauty blenderem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ostatnio i mnie dopadły :( tak to niby nic nie widać, wszystko ok, ale właśnie gdy nałożyłam podkład mineralny.... niespodzianka!

    OdpowiedzUsuń
  10. niestety znam to. Przeważnie zimą mnie takie dziadostwo dopada, ale bardzo fajne rady, myślę, ze przydadzą mi się w przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam ten sam problem... Ale Rimmel Wake Me Up bardzo lubię i nie podkreśla suchych skórek :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mnie też się zdarzają, najczęściej jak zarwę kilka nocy to potem skóra nie chce wrócić do formy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Max Factor Whipped Creme Foundation mam i uważam, że on właśnie podkreśla suche skórki :P

    OdpowiedzUsuń
  14. Na szczęście, nie borykam się z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie problem suchych skórek (już) nie dotyczy. :) Współczuję osobom, które mają z nimi problemy. Dobrze, że są metody walki z tym podstępnym gadem! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rzadko mam problem z suchymi skórkami, ale jak już to właśnie stemplowanie tych miejsc flat topem u mnie się bardzo dobrze sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba najważniejsze, to sposób nakładania podkładu.

    OdpowiedzUsuń
  18. ja już sobie tak dobrałam pielęgnację do mojej suchej skóry, że nie pojawiają mi się te sucharki , ale artykuł bardzo przydatny , dobrze zebrane wszystko w jednym miejscu:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dobre rady, choc mi sie zdarza,ze podklad z kremem sie buntuje.

    OdpowiedzUsuń
  20. u mnie tylko zdzieranie i nawilżanie działa. Kiedyś kupiłam delikatny peeling, to miałam nagły atak skórek na nosie i czole. Podkład z kremem już kiedyś też próbowałam... niestety martwa skórka szybko robi się znów twarda i wygląda jak płytka. Jeśli chodzi o nos to staram się, gdy mam katar, smarować narażone na obcieranie miejsca kremami nawilżającymi (niemal za każdym razem jak wycieram nos), a na noc nawilżającymi i natłuszczającymi. Jest o niebo mniej skórek i kinol nie jest tak czerwony ;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Nawet o dziwo nie mam suchych skórek. Pewnie sporadycznie coś się pojawia, np. po katarze, ale też bez szału. Za to problem z suchymi i czerwonymi policzkami jest. Ot, hormony.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem sucharkiem i często rezygnuję z podkładu. Muszę zmienić parę nawykow i moze uda się poprawić stan cery.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne porady :) Na pewno je wykorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
  24. fajnie dajnie, na pewno się przyda moja skóra ostatnio strzela straszne foszki

    OdpowiedzUsuń
  25. Właśnie zimą na mojej twarzy tez pojawiają się te paskudne suche skorki. A do tego mogę stosować tylko kosmetyki mineralne bo mam uczulenie. Więc wymieszałam na próbe trochę podkladu Earthnicity ze swoim kremem i powstal mi kosmetyk jakby BB. Gdy nałozylam go na twarz to efekt był bardzo fajny- suche skórki nie straszyly.

    OdpowiedzUsuń
  26. W zimowe dni aż boję się nakładać podkład, twarz wygląda okropnie aż strach wyjść ;( Odradzam 123 Bourjois, bardzo podkreśla.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja cały czas mam problem z suchymi skórkami przy nosie. Czasem udaje mi się go zwalczyć ale na krótko . Stosuję peelingi i kremy nawilżające . Teraz czekam na szczoteczkę do twarzy i zobaczę czy lepiej sobie poradzi niż zwykły peeling :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziewczyny polecam Wam ten wpis na blogu http://www.goodies.pl/blog/jak-dbac-o-skorki-wokol-paznokci/. Dokładnie opisane krok po kroku jak poprawnie pielegnowac skorki. Polecam! Polecam! Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Very good blog on this topic and its appreciating really.Let know of me -> webroot.com/safe Thanks for sharing this amazing knowledge with us.

    OdpowiedzUsuń
  30. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Porozmawiajmy:)